CYKLOPLATFORMA - čo je to? /test/

Za veľkou riekou žili obyvatelia dvoch dedín Horná Lúka a Dolná Lúka. Obe boli krásne, plné šikovných ľudí, mali však jeden problém: neexistoval medzi nimi most. Farmári z Hornej Lúky chceli predávať svoju zeleninu aj v Dolnej Lúke, ale cesta okolo rieky bola príliš dlhá. Deti z Dolnej Lúky chodili do školy v Hornej Lúke, bolo to však nebezpečné.
Pekári z Dolnej Lúky piekli skvelý chlieb, ale ľudia z Hornej si ho mohli kúpiť len raz za týždeň, keď prišiel obchodník s vozom.Každý sa snažil problém riešiť sám ako najlepšie vedel – niekto skúšal prechádzať na loďke, iní stavali malé lávky, všetko bolo však dočasné.

Až raz si obyvatelia oboch dedín uvedomili, že ak spoja sily, môžu postaviť pevný most.
A TEDA: Stavbári z Hornej Lúky doniesli drevo a kamene. Majstri z Dolnej Lúky pomohli s plánovaním. Deti nosili menšie kamienky, starší pomáhali s organizáciou - Každý priložil ruku k dielu. O niekoľko mesiacov stál krásny most! Farmári mohli predávať zeleninu, deti chodili bezpečne do školy a ľudia si mohli každý deň vychutnať čerstvý chlieb, vzniklo množstvo nových vzťahov. A tak sa naučili jednu dôležitú vec: Keď ľudia komunikujú, dokážu vystaviť mosty – obrazne aj doslova.

Tento príbeh je metaforou pre potrebu spolupráce v cyklistike.

Je potvrdené, že KOMUNIKáCIA môže viesť k výsledkom, ktoré sú oveľa hodnotnejšie, než keby každý jednotlivec pracoval oddelene. Alebo inak - vytváranie efektívnych komunikačných kanálov a zdieľanie informácií vedie k lepším rozhodnutiam a vyššiemu výkonu ako je len súčet individuálnych schopností.

Prečo toto spomínam?

Preto, že CYKLO téma je veľmi komplexná a vyžaduje mnohé pohľady, skúsenosti z praxe a komunikáciu…Žiada sa komunikačný most. Preto skloňujeme pojem CYKLOPLATFORMA - čo teraz kúsok rozviniem.

Predstavte si, že máte nástroj kde zistíte čo iným fungovalo, vymeníte si poznatky a názory, získate nové kontakty či spropagujete vaše podujatie. Alebo sa spojíte s vhodným partnerom pre váš najbližší projekt. Možností využitia je mnoho a toto je len malý príklad potenciálu, ktorý môžeme spoločne vykreovať - vytvoriť od základu.
Keď sa ešte na chvíľu pozrieme do sveta, nájdeme množstvo príkladov, kedy komunikácia priniesla obrovský efekt:

EuroVelo ako sieť cyklistických diaľnic v európe - vzniklo komunikáciou.
RAVeL - ako belgická sieť cyklotrás po bývalých železniciach - vzniklo komunikíciou.
Nova Eroica - ako oživenie historickej cykloturistiky v Toskánsku, ktorá spája cykloturistiku, gastronómiu a kultúru lokality - vzniklo komunikáciou.

Ku všetkým sa dajú dohľadať skvelé prípadové štúdie.

Záverom to zhrniem: CYKLISTIKA disponuje nevyužitým potenciálom. Ak sa zhodneme, že ho pre Slovensko chceme rozvinúť, žiada sa (okrem iného) zvyšovať mieru vzájomnej komunikácie.

CYKLOPLATFORMA by mohla byť práve na toto odpoveďou.
CYKLOPLATFORMA má potenciál stavať mosty, ale ten príbeh už z úvodu poznáme…

1 lajk