Zábrany a bariéry

Toto je prepis pôvodnej diskusie z Google skupiny Cykloplatforma:

Jurica, Karol napísal (16. apríl):

Čaute, ukončujeme asi 2 km chodník ( Cyklochodník). Na 3 miestach by som potreboval cyklistické zábrany voči vjazdu áut. Výška 1 m a vzdialenosť medzi stĺpikmi 1,4 m. Tam sa križuje chodník s miestnymi cestami. Preto uvádzam vzdialenosť, lebo by som potreboval niečo v tvare „V“ alebo aj s malým zábradlím, aby sa to nedalo obísť z boku. Neviete mi niekoho odporučiť, kto by mi to dodal? Ozaj aké farby by som mal na tie stĺpiky použiť?

Ďakujem , Karol.

==========================================================

Vierka napísala (16. apríl):

Ahoj Karol,

Presne tuto situaciu riesili v Poprade na cyklochodniku do Kvetnej, takze by mali mat dodavatela a detaily na ich investicnom.

Vierka

==========================================================

stanislas131 napísal (26. apríl):

Dobrý deň,

možno to je tu na tomto fóre jasné, ale rád by som upozornil, keďže sa v okolí Bratislavy bežne používa, na úplnú nevhodnosť rampy typu “V”, akú používajú vodohodpodári na hrádzach.

Za prvé odporuje TP085, keďže vytvára výraznú a nebezpečnú nerovnosť na cyklotrase, v druhom rade je cez ňu nemožné prejsť corgobikom , prípadne bicyklom s detským prívesom.

Vhodné sú stĺpiky, prípadne rampy nezasahujúce do celej šírky komunikácie s doplňujúcim stĺpikom na druhej strane cesty, príklad v TP085 na strane 40 https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp2014/tp_07_2014.pdf

Alebo dve kratšie rampy, nezasahujúce do celej dĺžky vozovky s odstupom, zabezpečujúcim prejazd dlhších bicyklov

Google Photos

==========================================================
Jurica, Karol napísal (26. apríl):
Ďakujem Ti dobrá duša, my to teraz tiež riešime. A keby som dal urobiť ten rázvor 1,4 m aby tam prešiel vozík, bolo by to O.K.?

S pozdravom

Ing. Karol Jurica

==========================================================

Ladislav, Findl napísal:

A takato rampa, by nebola dobrym riesenim ? Je umiestnena na Jurava, ale vykresy do nej nemame…

image

stanislas131 napísal (26. apríl):

Problém rampy, ktorá je cez celú šírku vozovky a má rúrku, cez ktorú musí cyklista prejsť je ten, že nerovnosť, ktorá je tým vytvorená (aj keď je prekrytá plechom), je extrémna. Väčšinou ako príklad uvádzam prejazd, keď si nesiem v prednom košíku vajíčka, tak by mali prežiť prejazd cez nerovnosti na cyklotrase (obrubníky, rapmy a podobne). Tiež je vhodné si predstaviť dieťa v prívesnom vozíku, čo s ním podobný prejazd spraví. Laco v predchádzajúcom mejly ukázal tiež jedno z vhodných riešení.

==========================================================

cyklistika napísal (27. apríl):

Prispejem do témy, u nás v Seredi na cyklotrase v smere na vodné dielo Kráľová (Vážska cyklomagistrála) sú osadené práve tie nevhodné a kritizované V rampy. viď. foto. Ak sa nájde vhodné alternatívne riešenie, budeme ho presadzovať aj tu u nás nech sa vymenia.
image

Erik

==========================================================
rado.cervienka napísal (28. apríl):
Taketo rampy budu zakazane v novom TP.
Bude tam opisany tvar a podmienok ramp.

==========================================================

Andrea Štulajterová napísala:

Ahojte, my máme v BB teraz čerstvo osadené tieto stĺpiky a sú na kľúčik, dajú sa sklopiť. Uvidíme či a koľko toho vydržia:-) Lebo však je to dobrá skratka pre autíčkarov.

image

marian.malis napísal (28. apríl):

Mali by sme si ujasniť, aké máme požiadavky na takéto zábrany a venovať prieskumu a analýze dostatok času. Veľa riešení už existuje, ale pre každú situáciu môže vyhovovať niečo iné. Aj vo svete už vymysleli kadečo a nájdu sa tam pekné hlúposti.

==========================================================

marian.malis napísal (29. apríla):

Ešte mi napadla jedna dôležitá vec, keď som si pozeral Janove fotky z aktuálnej návštevy Holandska. Tieto zábrany stoja veľa peňazí, prekážajú cyklistom a v mnohých prípadoch sú aj tak neúčinné. Naše úsilie by sme mali prioritne zamerať na to, aby sa auto, štvorkolka a pod. na cyklotrase stali protizákonnými. Keď si uvedomíme, že cyklotrasa je určená pre cyklistov, aby na nej boli v bezpečí, tak každý, kto na ňu vojde s iným dopravným prostriedkom zámerne ohrozuje bezpečnosť cyklistov. Malo by sa to klasifikovať ako závažný dopravný priestupok a postihy by mali byť okamžité a veľmi tvrdé, aby takíto idioti ani len neuvažovali, že si tade skrátia cestu. Policajti by mali občas robiť námatkovú kontrolu, zobrať im na pol roka papiere a hneď by to začalo byť účinné. Ak by sa podarilo, že fotografia auta na cyklotrase je dostatočným dôkazom, tak máme vyhraté.
Potom by sme postupne mohli upustiť od budovania fyzických zábran a stačili by nám vodorovné dopravné značky typu “žraločie zuby” a pod.

==========================================================

stanislas131 napísal (29. apríl)
Pod toto posledné sa podpisujem :wink:
Všetky (väčšina) stĺpikov, závor, rámp, by bola zbytočná, keby si policajti robili svoju robotu poriadne, nie len na vyzvanie a veľmi občas. Fotografia auta na cyklotrase je dostatočným dôkazom, ak sa pošle na dopravnú políciu a zároveň sa následne ide podať výpoveď na príslušný dopravný inšpektorát.

Trochu staršia téma, ale pre nás v Seredi celkom aktuálna…

Je tu niečo nové, skúsil niekto niečo z tohoto?

Vďaka

Tak my sme vymysleli toto, len neviem či to pôjde. Čo si o tom myslíte?

Tie stĺpiky sa v BB osvedčili @stulajterova ?

zabrana