Efektivita cyklotrasy

Táto názorná infografika sa síce oficiálne týka cyklodiaľnic, čo je u nás neznáma vec, ale v zásade dobre platí aj pre prímestské cyklotrasy, ktoré popri rekreačnej majú ambíciu byť aj cyklodopravnou trasou. Takúto trasu má zmysel viesť tak, aby bola ľahko prístupná z čo najviac zdrojových/cieľových lokalít popri trase. Potom má oveľa vyšší potenciál popri rekreačnej funkcii napĺňať aj tú cyklodopravnú.
Berie sa toto do úvahy pri plánovaní cyklotrás, resp. pri udelení dotácie?
(originálny post na Linkedine: Joris Van Damme on LinkedIn: #cyclehighway #cyclostrade #fietssnelweg)

Zhrnutie príspevku:
Cyklodiaľnice sa často porovnávajú s metrom, električkovou trasou či diaľnicou, sú považované za kostrové a zberné cyklokomunikácie. Tu ale ich podobnosť s metrom či diaľnicou končí. Zatiaľ pri metre či diaľniciach chceme mať čo najmenej zastávok či križovatiek, pri cyklodiaľniciach ich chceme veľa, aby na ňu mohlo vyjsť a využívať ich viac užívateľov - a to sa týka nielen husto obývaných lokalít, ktoré cyklodiaľnica spája, ale aj lokalít s menšou hustotou osídlenia pozdĺž jej vedenia.

image