Cyklistika v období pandemie

Ahojte, existuje z nejakého mesta štatistika, kde sa porovnáva počet cyklistov a automobilov od obdobia zavedenia obmedzení?

Niečo podobné : https://www.linkedin.com/posts/jakobssm_corona-lockdown-activity-6651415135795589120-Lyg9

Tiez ma to zaujimalo, kedze som cital o prvotnych narastoch v NY, tak som bol minuly tyzden stiahnut data tu v ZA a bohuzial sme dost klesali.
Grafy zachytavaju tyzdenné priemery dennych intenzit cyklistov na 3 scitacoch a medzirocne porovnanie- minuly tyzden bol najnizsi za sledovane obdobie.rudnay vysoko hlboka

No, tie tri mestské sčítače v Žiline sú na dochádzkových trasách a keďže sa oveľa menej chodí do práce a do školy sa nechodí vôbec, tak sa to prejavilo.
Keď však pozrieš ďalší žilinský sčítač na cyklotrase pri Váhu (tzv. Biokoridor), tak je vysoká intenzita (celkový počet prejazdov v oboch smeroch v marci príslušného roku):
marce entire period

Takže také prvé zhodnotenie môže byť, že síce pokleslo dochádzanie do práce a do školy, ale rekreačné bicyklovanie ide naplno (nahráva tomu aj dobré počasie).

Nie je to na tom obrázku dobre vidieť, tak tu sú dáta (marec, oba smery spolu):
2016: 1981
2017: 4865
2018: 2828
2019: 8240
2020: 6507

Tu sú porovnávacie údaje zo sčítača Viedenská cesta Bratislave (vždy marec príslušného roka). Je to medzi Starým mostom a mostom SNP a je to viac rekreačná trasa, ale iste je trochu využívaná aj pre dochádzanie do práce/školy.

image

A ešte sčítač pri Košiciach medzi obcami Ždaňa a Čaňa. Je to separovaná cyklocestička, využitie vyzerá byť - aj sa tade dochádza do práce, aj je tam významná rekreačná zložka.

image

Takže tam tiež nie je taký výrazný prepad, môj odhad je, že tých minus 20 percent sú najmä dochádzači.